Tsjechië dag 2,3,4,5 en 6

Voor wie bang was dat ik over iedere vakantiedag zo'n lange blog kon schrijven, wees gerust. Hoewel ik genoeg te vertellen had, heb ik ook mijn tijd genomen om de afgelopen dagen echt vakantie te hebben...

9 augustus 2017

Op naar Tsjechië day 1

We zijn er weer klaar voor: met de vouwwagen en de kids op vakantie! Sinds twee jaar zijn we de trotse bezitters van een vouwwagen, voor mij nostalgie ten top aangezien ik zo ook in mijn kinderjaren van veel vakanties heb genoten...

6 augustus 2017

Polen adventure

Dag -2

Nog even alles controleren, hebben we echt alles? Niets vergeten?
Op naar de school om Lucas en Julian af te halen. Dan kunnen we gelijk door.
We vliegen om 19:15 uur, dus als we direct na school vertrekken, moeten we het kunnen halen om op tijd in Brussel te zijn.

5 mei 2013

Gute Nacht?

Daar gaan we dan...op weg naar het mystieke Texel, een hele reis voor de boeg.
Dekens, rugzakken, tent, tafeltje, stoeltjes, bbq, luchtbed, pomp, voetbal, kussens, etc. geven we op efficiënte wijze allemaal een plekje in de auto.
Ook de kids niet vergeten natuurlijk!

11 augustus 2012

Paris final

Het laatste verslag van onze reis schrijf ik vanuit de Thalys. Het is relaxed in de trein, rustig en de stoelen zitten heerlijk. Het landschap raast voorbij, terwijl ik terugblik op gisteren.
De dag begon met een aaitje van Julian
"Mama, wakker worden, ik wil graag gaan, anders is de dag al bijna voorbij"
Hij heeft helemaal gelijk, het is al zeker 8 uur, dus tijd om op te staan. Vandaag willen we het wel rustiger aan doen, zodat we vanavond ook nog alles in het donker kunnen zien.

22 januari 2012

De mummie

Dag twee van onze trip begon bij een heerlijk ontbijt buffet in ons hotel, of tenminste dat hadden we verwacht. De keuze was een croissant of een stuk stokbrood met jam, jam of jam. Maar eerlijk is eerlijk, de croissants waren zo lekker dat verder niets meer toegevoegde waarde hoefde te bieden.
Met onze buikjes gevuld gingen we op pad. Met de metro naar de Champs-Élysées

20 januari 2012

De reis naar Parijs

Op naar Parijs...omdat ik met Lucas een paar jaar geleden een midweek naar Kopenhagen geweest ben, was het nu tijd om alleen met Julian op pad te gaan. Nu mag hij legaal nog een paar dagen van school wegblijven... En zo zaten we vorige week te browsen toen Julian riep:" daar wil ik naartoe! Naar die Tokyotoren!" bij het zien van een foto van de Eifeltoren. En zo was de keuze snel gemaakt. Meneer wilde graag met de trein gaan, en het werd een hele snelle trein, de thalys.

19 januari 2012

Herinneringen creëren

Eindelijk vakantie…geen overbodige luxe na de ellendige periode die de afgelopen tijd mijn dagen monsterlijk donker en zwaar maakte. Op naar rust, zonneschijn en een nieuw avontuur. En dat bleek het dan ook al snel te worden…

25 juli 2011

Londen Final

En dus...op naar Bruno Mars! ...maar eerst nog even naar het hostel terug om mijn handen vrij te maken. Het ticket heb ik vanaf aankomst in Londen ontvangen bij de receptie. Zo goed geregeld allemaal...besteld vanuit Nederland (met dank aan Tally), en nu ligt het hier voor me klaar! Het is overal mee naartoe gereisd, geen seconde van mijn zijde...het ticket inwisselen is immers waarvoor ik gekomen ben...

18 maart 2011

Londen part III

..inmiddels weer veilig terug in eigen land, wil ik mijn verhaal toch graag nog even afmaken. Het hoogtepunt moet immers nog komen...ik zal proberen in iets minder woorden de rest van het weekend te beschrijven...uitdaging voor me...

15 maart 2011

Londen dag 1

'ich ben d'r jonges...en geer...al in de buurt?' sms ik aan Tim...en snel krijg ik reactie: 'veer zeen d'r nog neet...doe wins...de winnaar geuf ut eesjte rundje!'
Tuurlijk, dat doe ik...

14 maart 2011

London baby!

Yeah! Eindelijk is het zover...tijd gevonden om mijn blog over een kort avontuurtje Londen te schrijven. Ook al zal het alleen over dit weekend gaan, jullie weten inmiddels hoe uitgebreid ik met mijn beschrijving kan zijn....dus neem maar even de tijd...dat ga ik nu ook doen :)

14 maart 2011

Final...MM&I

De laatste dag is aangebroken. Tijd om mijn koffer in te pakken (oei, die gaat ineens moeilijk dicht) en me klaar te maken voor de reis van vanavond. Ik hoef pas rond 4 uur op het vliegveld te zijn, dus ik besluit om nog even naar Union Square te gaan.

20 oktober 2010

Almost the end....

Heb je haar ook weer…ja ja, daar ben ik inderdaad weer, raak maar niet uitgeschreven over alles….Maar wees gerust, het is de een-na laatste dag, dus het einde is in zicht.

19 oktober 2010

Skyline at sunset

18 oktober 2010

Quote

Gevonden op een geweldige posi-bus.... van www.onemillionactsofkindness.com"

Dit vond ik wel de mooiste: 18 oktober 2010

Challenge (om te lezen)

Daar ben ik weer, met zoveel nog te vertellen, heb ik besloten dat Central Park wel een mooie plek is om mezelf met laptop en een mini-picknick van water en pretzels (ja ik neem het ervan!) te installeren om mijn verhaal met jullie te delen. Het is een prachtige herfstdag en ben opgelucht dat ik eindelijk weer door groen omringt ben, na de overheersende aanwezigheid van zoveel beton.

17 oktober 2010

Lachen!

Ik kom eigenlijk nog tijd te kort om alles te beschrijven wat ik zou willen, dus laat ik voor nu eens volstaan met een iets kortere update…tenminste dat neem ik me nu voor, en ik moet zo weer de metro hebben en de batterij van de laptop is bijna leeg, dus weinig keus…

16 oktober 2010

Gelijk spel

Op de eerste plaats wil ik vandaag beginnen om jullie allemaal te bedanken voor de vele lieve reacties, smsjes, en overige berichtjes en mailtjes. Dapper dat jullie je door de lappen tekst heen weten te slaan…(en daarom vandaag een EXTRA lang verhaal). Daardoor heb ik het gevoel nooit alleen te zijn, en dat maakt me sterk om de dingen te doen die ik doe. Thank you all!

15 oktober 2010

Inside New York

Nog maar net aangekomen in mijn hostel, moet ik me al haasten om bij mijn eerste afspraak te komen. Ik moet om 18:30 bij de Brooklyn Library zijn. En aangezien ik nu in Harlem zit, neemt de reis een ruim uur in beslag. Net op tijd kom ik aan bij de bibliotheek. Wederom alsof ik een local ben en precies weet wat ik aan het doen ben, schuif ik aan bij de grote groep New Yorkers die allemaal deel uit willen maken van het NYCares programma.

14 oktober 2010

New York

Now you’re in New York….concrete jungle where dreams are made of…theres nothing you can’t do,
Now you’re in New York, these streets will make you feel brand new,the lights will inspire you….aldus Jay-Z….

13 oktober 2010

Luxemburg 21-23 juli 2010

Heerlijk, een paar dagen er tussenuit met Christel en Tamar....we wilden graag naar een stad die we nog niet kenden, en aangezien we alle 3 behoorlijk wat van de wereld gezien hebben, bleek het best een opgave een stad te vinden, die nog onbekend en nieuw voor ons was....Het is Luxemburg geworden....